Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Sprawdź jej szczegóły Polityki Prywatności i Cookies.

Akceptuję arrow

Marketerze - wpłyń na zaangażowanie klientów, dzięki narzędziom AWS!

19.2.2021 | LCloud
Udostępnij:

Doświadczenie i zaangażowanie klientów to coraz większa wartość, na którą firmy zwracają szczególną uwagę. W związku z rosnącą konkurencją, a także wyższymi oczekiwaniami względem usług czy produktów, firmy coraz więcej czasu i nakładów finansowych inwestują w systemy, które pomagają im pozostać w kontakcie z potencjalnymi klientami oraz zadbać o tych obecnych. Działy sprzedaży i marketingu potrzebują z kolei danych, na których będą mogły oprzeć swoje plany i działania. Często też, brakuje im wglądu w oczekiwania, problemy i potrzeby swoich klientów, tak aby jak najlepiej dopasować dostępne usługi.

Amazon Web Services nie pozostaje obojętny na zapotrzebowanie rosnące ze strony obecnych na rynku firm i w swojej ofercie proponuje rozwiązania, które pozwalają na wielokanałowe zaangażowanie klientów oraz szeroką analizę. 

O jakich narzędziach mowa? Poniżej prezentujemy te najważniejsze.

Zostańmy w kontakcie, czyli Amazon Connect

Amazon Connect to narzędzie odpowiedzialne za budowanie wirtualnego centrum obsługi, pozwalającego na szybki kontakt z klientem oraz rozwiązywanie ewentualnie powstających problemów w czasie bieżącym. Możliwe jest utworzenie nie tylko wersji głosowej, ale również i czatu. Amazon Connect zapewnia klientom szybką, profesjonalną obsługę w rozwiązaniu problemów, jak i wyjaśnieniu wszelkich wątpliwości lub odpowiedzeniu na dodatkowe pytania przed dokonaniem zakupu produktu lub usługi.

Kompleksowe narzędzie dla działów marketingów? Amazon Pinpoint! 

Kompleksowa platforma do inbound i outbound marketingu, łatwa do ustawienia i zarządzania? Takim narzędziem jest właśnie Amazon Pinpoint. Pozwala m.in. na: segmentowanie bazy kontaktów oraz projektowanie podróży klientów oraz tworzenie lejków i kampanii, a także wysyłkę maili, SMSów, wiadomości głosowych czy notyfikacji push. Dodatkowo Amazon Pinpoint zbiera dane w jednym miejscu i pozwala na ich szeroką analizę. 

Zaawansowana komunikacja z Amazon Lex

W ostatnich latach interfejsy konwersacyjne znacząco rozwijają się w zakresie obsługi klienta, podobnie jak chatboty. Amazon Lex to właśnie narzędzie, którego jednym z celów jest pomoc w tworzeniu tych funkcjonalności. Dzięki nim, bez angażowania dodatkowych zasobów ludzkich, możliwe jest odpowiedzenie na najczęściej zadawane przez klientów pytania, pomoc w rozwiązaniu części problemów czy umówienie spotkania. Wszystko to sprawia, że kontakt z firmą z perspektywy klienta jest łatwy i bezproblemowy, a dzięki temu jego zaangażowanie oraz przywiązanie do marki rośnie.

Email marketing z wykorzystaniem Amazon SES

Amazon SES, czyli Simple Email Service to platforma email marketingowa pozwalająca na szybsze, bardziej precyzyjne oraz łatwo weryfikowalne wysyłanie wiadomości do klientów. Dzięki szerokim funkcjonalnościom korzystać można z niej na wiele sposobów: zarówno przy wysyłce maili automatycznych – z potwierdzeniem zapisu, zakupu, jak i przy tworzeniu kampanii marketingowych. Narzędzie pozwala również na weryfikację i analizę wysyłanych wiadomości. 

Amazon Transcribe i Amazon Comprehend

To dwa narzędzia dostarczane przez AWS, których połączenie ze sobą może przynieść dodatkowe korzyści. Amazon Transcribe zapewnia możliwość automatycznego, tekstowego zapisywania wiadomości głosowych. Pozwala to m.in. na ich późniejszą dokładną analizę i weryfikację na podstawie stworzonych tekstów. Dodatkowe zastosowanie Amazon Comprehend umożliwia porównywanie tych właśnie wiadomości pomiędzy sobą i wnioskowanie np. jakie funkcjonalności powodują najwięcej zadowolenia lub problemów w zgłoszeniach klientów oraz na wdrożenie procedur naprawczych.

Co zyskujesz prowadząc wielokanałowy kontakt z klientami przy użyciu narzędzi AWS?

  • Wprowadzasz zmiany szybko i dynamicznie. Możesz zarządzać działaniami i ustawiać wszystko zgodnie ze swoimi potrzebami w optymalnym czasie.
  • Płacisz za to, z czego korzystasz. To zaleta pojawiająca się w niemal wszystkich usługach AWS. Korzystając z narzędzi płacisz tylko za te rzeczy, z których rzeczywiście w danym czasie skorzystałeś. Zdecydowanie wpływa to na optymalizację kosztów.
  • Elastyczność usług. Narzędzia możesz wykorzystywać w takim zakresie w jakim jest Ci to potrzebne. Nie tylko możesz ten zakres zwiększać, możesz także w dowolnym momencie go zmniejszyć, jeżeli uznasz, że w danym momencie jest to konieczne.
  • Szeroka dostępność. Dostępność z każdego miejsca na świecie zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów.
  • Lepsza segmentacja i personalizacja treści. Swoich klientów możesz podzielić zgodnie z ich etapem podróży, a dzięki temu możesz lepiej dopasować treści do etapu, w którym aktualnie się znajdują.
  • Pogłębiona analiza i dostęp do wyników. Dzięki dostępom do analityki możliwe jest zweryfikowanie dotychczasowych działań, sprawdzenie punktów krytycznych i zaplanowanie kolejnych prac w oparciu o dane.
  • Lepsza dostarczalność i efektywność. Dashboardy Amazon SES pozwalają na weryfikację wydajności oraz analizę systemów antyspamowych. Patrząc w dane historyczne możesz tworzyć skuteczniejsze kampanie w przyszłości.
  • Wysoki poziom  bezpieczeństwa. Wszystkie narzędzia AWS odznaczają się wysokim poziomem bezpieczeństwa, dzięki temu dane Twoich klientów oraz ich zapytania pozostają chronione.
  • Zrozumienie potrzeb i problemów klientów. Dzięki możliwości zapisu rozmów oraz ich porównywania ze sobą zyskujesz lepsze spojrzenie na najczęściej pojawiające się problemy związane z Twoimi usługami, a co za tym idzie, szansę na ich poprawę.

Digital User Engagement Events Database

Powyżej omówiliśmy narzędzia, które mogą okazać się przydatne w temacie zaangażowania klienta. Jak wykorzystać je w praktyce i z jakimi innymi narzędziami AWS możemy je połączyć tak, aby uzyskać oczekiwany efekt?

Jednym z przykładów może tutaj być Digital User Engagement Events Database. To rozwiązanie szczególnie przydatne w kwestii analizy danych o zaangażowaniu klientów w czasie rzeczywistym. Amazon SES oraz Amazon Pinpoint pozwalają na wielokanałową komunikację z klientami: maile, SMS, wiadomości głosowe, boty, notyfikacje push i wiele innych. Dane spływające z tych kanałów mogą bezpośrednio zostać przekazane do Amazon Kinesis. Dane o zdarzeniach przechowywane są z kolei w Amazon Simple Storage Services. Dzięki temu, że struktury danych Amazon S3, przechowywane są docelowo w AWS Glue Data Catalog, możliwe jest wysyłanie zapytań o dane, przy użyciu narzędzia jakim jest Amazon Athena.¹

¹źródło: https://aws.amazon.com/solutions/implementations/digital-user-engagement-events-database

Wykorzystanie wymienionych narzędzi wpływa bezpośrednio na interakcje i częstotliwość kontaktów z klientami, a także na analizę ich zachowań i potrzeb. Klienci zyskują wiele nowych, możliwych dróg komunikacji z dostawcą usług, a firmy dzięki wielokanałowej komunikacji z klientami są w stanie udoskonalać swoje usługi, zapewniać poczucie bezpieczeństwa oraz wysokiego poziomu obsługi klienta a także sprawność i skuteczność działań marketingowych.