Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Sprawdź jej szczegóły Polityki Prywatności i Cookies.

Akceptuję arrow

Usługi LCloud dostępne w publicznym Systemie Zapewniania Usług Chmurowych - ZUCH

31.7.2020 | LCloud
Udostępnij:

Usługi świadczone przez LCloud spełniły wymogi bezpieczeństwa, procesowe i organizacyjne Ministerstwa Cyfryzacji i od 17. lipca br. są dostępne na platformie dla administracji publicznej – ZUCH. Jako zespół doświadczonych ekspertów w zakresie rozwiązań chmurowych dostarczamy projekty skrojone na miarę potrzeb każdego klienta. Posiadając tytuły:  GCP Sell Service Partner, AWS Advanced Consulting Partner, APN Well-Architected Partner i APN Immersion Days Partner – potwierdzamy znajomość usług i narzędzi oferowanych przez światowych liderów chmurowych – Google i Amazon Web Services. 

Czym jest ZUCH?

ZUCH to proste rozwiązanie dostarczające zasady współpracy zgodnie z obowiązującym prawem. Opiera się o zapisy uchwały Rady Ministrów z dnia 11 września 2019 r. w sprawie inicjatywy „Wspólna Infrastruktura Informacyjna Państwa” (WIIP). “

Źródło: https://chmura.gov.pl/zuch

ZUCH został stworzony z myślą o polskiej administracji publicznej – podmiotów sektora finansów publicznych, państwowych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej i innych. Dokładny wykaz instytucji mogących skorzystać z ZUCH-a znajdziesz tutaj. Jest to platforma służąca do realizacji procesów ofertowania oraz zamawiania usług chmurowych dla  organizacji publicznych. Z racji szeregu wymogów, które muszą spełnić dostawcy obecni na niej ze swoją ofertą, Zamawiającym daje gwarancję najwyższej jakości świadczonych usług oraz zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. 

Weryfikacja Sprzedawców rozwiązań chmurowych

Istotnym aspektem wspominanym wcześniej jest proces weryfikacji podmiotów dostarczających rozwiązania w oparciu o chmurę obliczeniową. Cały proces związany jest z szeregiem wymogów, które należy spełnić by móc zarejestrować się jako zweryfikowany Sprzedawca na platformie ZUCH. Jednym z ważniejszych wymogów jest zachowanie Standardów Cyberbezpieczeństwa Chmur Obliczeniowych (SCCO). Stanowią  one zbiór wymagań prawnych, organizacyjnych i technicznych zapewniających cyberbezpieczeństwo w modelach wdrażania chmur obliczeniowych w ramach inicjatywy Wspólna Infrastruktura Informatyczna Państwa (WIIP) .

Wśród strategicznych kierunków, jakie realizuje inicjatywa WIIP są m.in:

  • podniesienie poziomu bezpieczeństwa przetwarzania danych i świadczenia usług elektronicznych w administracji rządowej;
  • trwałe obniżenie kosztów stałych przetwarzania danych;
  • podniesienie efektywności wydatkowania środków w projektach zawierających elementy infrastruktury IT;
  • skrócenie czasu realizacji nowych przedsięwzięć informatycznych przez szybsze udostępnianie wymaganej infrastruktury IT;
  • ograniczenie zjawiska wielokrotnego gromadzenia tych samych danych w środowiskach informatycznych oraz zniesienie barier technologicznych w przypadku rejestrów publicznych;
  • upowszechnienie modelu przetwarzania w chmurach obliczeniowych jako głównego sposobu realizacji systemów teleinformatycznych państwa (w tym również zmiana technologii wytwarzania oprogramowania).
Usługi LCloud w ZUCH

Usługi chmurowe na platformie zostały sklasyfikowane wg. 3 głównych kategorii:

  • Chmurowe Usługi Infrastrukturalne (Cloud Hosting)

Chmurowe Usługi Infrastrukturalne obejmują usługi udostępniane z infrastruktury publicznych chmur obliczeniowych, służące do budowania systemów i aplikacji wraz z usługami wspierającymi i bezpieczeństwa. Są to usługi udostępniane w modelu IaaS, PaaS, tj. infrastruktura obliczeń i aplikacje, usługi kontenerowe, sieci dostarczania treści, magazyny i inne usługi składowania danych (np. przestrzeń blokowa i obiektowa), bazy danych, kolejkowanie wiadomości i przetwarzanie, usługi wyszukiwania i indeksowania, archiwizacja, tworzenie kopii zapasowych i odtwarzanie po awarii, usługi sieciowe (w tym network as a service), równoważenie obciążenia, bezpieczeństwo infrastruktury i platformy, monitorowanie, rozproszona ochrona przed atakami typu „denial of service” (DDoS), zapora ogniowa i wykrywanie wtargnięcia oraz pozostałe usługi infrastrukturalne świadczone w innym modelu niż IaaS i PaaS.

W ramach cloud hostingu wdrażamy m.in.:

 

 

 

 

 

 

  • Wsparcie Usług Chmurowych (Cloud Support)

Wsparcie Usług Chmurowych obejmuje wszelkie usługi wsparcia w zakresie zarówno Chmurowych Usług Infrastrukturalnych jak i Oprogramowania Chmurowego, tj. dobór usług chmurowych – planowanie (presales), projektowanie chmurowych i hybrydowych rozwiązań informatycznych, konfiguracja, wdrażanie lub migracje usług i oprogramowania w chmurze obliczeniowej, kontrola jakości i testowanie wydajności usług i oprogramowania chmurowego, zarządzanie (ciągłe zarządzanie) i zarządzanie bezpieczeństwem usług chmurowych oraz Integracje, usługi IP (ISV), szkolenia i certyfikacja, licencjonowanie (np. optymalizacja licencji w kontekście wykorzystania usług chmurowych).

W ramach cloud supportu wdrażamy m.in.:

Depoyment aplikacji
Depoyment aplikacji
Aplikacje dla chmur hybrydowych
Aplikacje dla chmur hybrydowych
Skalowane aplikacje
Skalowane aplikacje

 

 

 

 

 

Technologia Serverless
Technologia Serverless
Automatyzacja
Automatyzacja
Monitoring i wsparcie 24/7
Monitoring i wsparcie 24/7

 

 

 

 

  • Oprogramowanie Chmurowe (Cloud Software)

Oprogramowanie Chmurowe obejmuje gotowe rozwiązania informatyczne udostępniane w modelu SaaS, realizujące określone funkcje i procesy biznesowe gotowe do użytku przez użytkowników końcowych, najczęściej rozliczane w modelu subskrypcyjnym. Są to kompletne rozwiązania z różnych obszarów, tj. księgowość i finanse, analityka i analityka biznesowa, bezpieczeństwo aplikacji, praca zespołowa, kreatywność, projektowanie i publikowanie, zarządzanie relacjami z klientami (CRM), elektroniczne zarządzanie dokumentami i rekordami (EDRM), opieka zdrowotna, zarządzanie zasobami ludzkimi i pracownikami, technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT), prawne, marketing, zarządzanie operacyjne, zarządzanie projektami i planowanie, sprzedaż, szkoły, edukacja i biblioteki, narzędzia programistyczne, transport i logistyka.

Team LCloud specjalizuje się w projektowaniu infrastruktur multicloud w oparciu o najlepsze praktyki związane z bezpieczeństwem, jednocześnie zapewniając support 24/7/365 i monitoring wdrożonych rozwiązań. To zaledwie część z oferowanych przez nas usług, które proponujemy administracji publicznej.

 W ramach trzech kategorii określonych w ZUCH, świadczymy następujące usługi:

 

“Chmura” korzyści dla administracji publicznej

Rozumiejąc regulacje oraz oczekiwania administracji publicznej, skomponowaliśmy specjalną ofertę usług, dostarczającą wielu wartości:

  • wsparcie w procesie migracji lub tworzeniu od podstaw bezpiecznej i skalowalnej infrastruktury zaprojektowanej w oparciu o najlepsze praktyki;
  • ujednolicenie metod wykorzystania usług chmurowych;
  • optymalizację kosztów – wsparcie w procesie zakupu odpowiednich usług chmurowych, ograniczenie ryzyka i niepotrzebnych kosztów;
  • support oraz monitoring zaprojektowanego rozwiązania;
  • transparentność i zgodność z bieżącymi wymogami prawnymi – ujednolicenie standardów bezpieczeństwa.

Dodatkowo podmioty sektora publicznego zyskują pomoc zespołu ekspertów, którzy dokonują ewaluacji oraz zaproponują najlepszą opcję migracji istniejącego systemu. 

Sprawdź, z jakimi wyzwaniami się mierzyliśmy i co osiągnęliśmy, stosując odpowiednie rozwiązania odwiedzając zakładkę Case Study na naszej stronie lub napisz bezpośrednio na kontakt@lcloud.pl .