Aplikacja webowa do obsługi procesów zarządzania dokumentami | Lucy
WYZWANIE:
“Lucy” jest aplikacją biznesową DZP. Służy do obsługi procesów zarządzania dokumentami i pracy prawnika z dokumentem. Aktualnie w systemie znajduje się ponad 5 milionów dokumentów. Klient zdecydował przetestować dodatkową warstwę zabezpieczającą – lokalizację Disaster Recovery w chmurze publicznej Amazon Web Services. Przed podjęciem decyzji o produkcyjnym wdrożeniu rozwiązania, DZP powierzyło nam realizację Proof of Concept, mający na celu walidację postawionego przed nim celu.
ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIA:
Celem realizowanego przez nas dla DZP Proof of Concept było uzyskanie potwierdzenia spełnienia stawianych rozwiązaniu oczekiwań klienta. Zrealizowaliśmy testy funkcjonalne usług chmurowych AWS z obszaru disaster recovery. Wybór padł na usługę AWS Elastic Disaster Recovery (AWS DRS). Pozwala ona na zminimalizowanie utraty danych i przestojów, dzięki szybkiemu i niezawodnemu odzyskiwaniu aplikacji. Jednocześnie rozwiązanie jest optymalne kosztowo, ponieważ wykorzystuje niedrogą pamięć masową oraz minimalną moc obliczeniową.
OSIĄGNIĘTE EFEKTY:
Jak wykazał zrelizowany Proof of Concept, dzięki wdrożeniu klient zyskuje w dużej mierze zautomatyzowane, bezpieczne rozwiązanie disaster recovery, a tym samym znacznie podnosi się poziom wysokiej dostępności aplikacji (high availability). Dzięki testom mogliśmy oszacować parametr RPO wynoszący 2 minuty. Usługa AWS Elastic DR jest bardzo efektywna kosztowo, dzięki temu, że pokaźne replikowane serwery, nie są utrzymywane w sposób ciągły, a jedynie uruchamiane tylko w czasie uruchamiania środowiska DR (model zakupu Pay as you Go). Zasoby konieczne do utrzymywania ciągłej replikacji są relatywnie niewielkie, toteż koszty utrzymywania replikacji w chmurze nie są znaczące.