Natychmiastowa reakcja na incydenty bezpieczeństwa z AWS Security Incident Response.
Bezpieczeństwo to priorytet każdej infrastruktury chmurowej i ciągłe rozwijanie możliwości w tym zakresie jest niezwykle ważne. Dlatego też powstała nowa usługa AWS Security Incident Response, której celem jest ułatwienie odpowiadania na przeróżne incydenty, w tym przejęcia kont czy naruszenia danych. Nieustanne podnoszenie standardów w tym obszarze stanowi również kluczowy element usługi LCloud Support i Monitoring, która zapewnia skuteczne wsparcie w wykrywaniu incydentów, ich analizie i reagowaniu na zagrożenia, gwarantując jeszcze większą ochronę środowisk chmurowych.
Incydenty związane z bezpieczeństwem stają się coraz bardziej złożone, przez co zespoły ds. Security mogą zmagać się z nadmiarem alertów, a to przecież utrudnia priorytetyzację i obniża skuteczność. Mało tego, ręczne badanie ustaleń doprowadza do przeciążenia zasobów, zwiększając ryzyko przeoczenia krytycznych alertów lub sprawiając, że dana reakcja na incydent bezpieczeństwa nie jest wystarczająca. Co więcej, odpowiednia koordynacja działań, zarządzanie uprawnieniami i dokumentacją dodatkowo komplikują proces. To sprawia, że należy wdrożyć odpowiednie ulepszenia i nowe rozwiązania.
AWS Security Incident Response pomoże w wykrywaniu incydentów
Odpowiedzią na rosnące potrzeby związane z bezpieczeństwem może być Security Incident Response, czyli specjalna usługa automatyzująca selekcję i badanie ustaleń dotyczących warstwy Security. Celem nowej funkcji jest kompleksowe wsparcie na każdym etapie reagowania na incydenty – od przygotowań, po wykrywanie incydentów, analizę, aż po odzyskanie sprawności usług. Co ważne, analizowane znaleziska mogą pochodzić z Amazon GuardDuty, jak i z usług firm trzecich zintegrowanych z AWS Security Hub. Ponadto, nowa usługa zapewnia całodobowy dostęp do ekspertów ds. bezpieczeństwa z zespołu AWS Customer Incident Response Team (CIRT).
Usługa AWS Security Incident Response już jest dostępna w wielu regionach, w tym w US East (North Virginia, Ohio), US West (Oregon) czy w Europe (Frankfurt, Ireland, London, Stockholm). Co ważne, AWS SIR to część AWS Organizations, co ułatwia udostępnienie usługi na wszystkie obsługiwane konta AWS.
Główne cechy usługi Security Incident Response
AWS Security Incident Response ma na celu wspieranie organizacji w skutecznym i kompleksowym planowaniu działań związanych z incydentami bezpieczeństwa, a także zapewnienie dostępu do profesjonalnej pomocy ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa. Jak to działa w praktyce? Klucz do sukcesu tkwi w zestawie konkretnych cech i funkcjonalności, które warto w tym miejscu omówić.
Security Incident Response pełni rolę nadrzędnego narzędzia, które integruje różnorodne systemy wykrywania zagrożeń. Dzięki temu nowa usługa umożliwia analizę incydentów zarówno z GuardDuty, jak i z rozwiązań firm trzecich za pośrednictwem AWS Security Hub. Co istotne, usługa oferuje gotowe do użycia konfiguracje domyślne, zapewniające efektywne powiadamianie oraz zarządzanie dostępami. Dodatkowo funkcjonalność tę można rozszerzyć o integrację z zewnętrznymi dostawcami, co sprawia, że reakcja na incydent bezpieczeństwa i analiza incydentów staje się jeszcze bardziej kompleksowa. Warto również wymienić wbudowane mechanizmy wyciszania alertów, które pozwalają skupić się na najbardziej krytycznych zdarzeniach. Nie można zapomnieć o specjalnym pulpicie zawierającym poszczególne metryki ułatwiające monitoring oraz analizę – mowa tu chociażby o takich danych jak wskaźniki MTTR określające średni czas naprawy/przywrócenia sprawności systemu po wystąpieniu awarii, liczbę aktywnych i zamkniętych spraw w określonym czasie czy liczbę sprawdzonych incydentów.
Finalną cechą jest możliwość uzyskania całodobowego wsparcia od specjalistów ds. bezpieczeństwa w AWS CIRT. Klienci mają również możliwość samodzielnej obsługi incydentów lub współpracy z zewnętrznymi dostawcami zabezpieczeń. To pozwoli na zajęcie się każdym poważnym incydentem, ograniczając możliwość przeoczenia czy spowolnienia z powodu braku zasobów.
Podsumowanie
AWS Security Incident Response to kompleksowe narzędzie wspierające organizacje w szybkiej i skutecznej reakcji na incydenty bezpieczeństwa. Usługa integruje dane z narzędzi takich jak Amazon GuardDuty czy AWS Security Hub, zapewniając gotowe konfiguracje, mechanizmy priorytetyzacji, a nawet całodobowy dostęp do specjalistów z AWS CIRT, z którymi analiza incydentów jest o wiele skuteczniejsza. AWS SIR to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na usługi wspierające utrzymywanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa w przestrzeni chmurowej.
Chciałbyś dowiedzieć się więcej o AWS Security Incident Response i posiadać skuteczną formę reakcji na incydenty bezpieczeństwa? Skontaktuj się z naszymi ekspertami na kontakt@lcloud.pl i uzyskaj jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa infrastruktury AWS już dzisiaj!