Efektywny onboarding dzięki GenAI | Czat Bot

WYZWANIE:
Jeden z naszych klientów, właściciel platformy low-code do zarządzania współpracą i pracą zdalną, borykał się z problemem długiego i kosztownego onboardingu nowych pracowników, który trwał aż 3 miesiące. Proces dodatkowo komplikowała słabnąca motywacja nowych pracowników oraz bariery komunikacyjne między nimi a mentorami, utrudniające zadawanie pytań i efektywne wdrażanie.


ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIA:
Aby rozwiązać te problemy, opracowaliśmy Czat Bota wspierającego onboarding, wykorzystując technologię GenAI oraz usługi AWS. Kluczowe znaczenie miały wewnętrzne repozytoria wiedzy Klienta, zawierające filmy, dokumenty PDF i odpowiedzi mentorów, które dzięki sztucznej inteligencji przekształciliśmy w bazę wiedzy. Wdrożone usługi AWS umożliwiły sprawne przetwarzanie danych i integrację z komunikatorem Slack. W efekcie Czat Bot automatycznie odpowiada na pytania mentee.

OSIĄGNIĘTE EFEKTY:
Wprowadzenie rozwiązania opartego o GenAI usprawniło proces onboardingu, eliminując bariery komunikacyjne i przyspieszając adaptację nowych pracowników. Wsparcie Czat Bota skróciło czas wdrożenia o połowę, a koszty znacząco spadły. Rozwiązanie okazało się na tyle elastyczne, że może być wykorzystane także w innych działach, takich jak obsługa klienta czy zarządzanie incydentami. To nowoczesne podejście, które pokazuje, że wykorzystanie GenAI upraszcza złożone procesy.
