Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Sprawdź jej szczegóły Polityki Prywatności i Cookies.

Akceptuję arrow

25.8.2025 | LCloud
Udostępnij:

Amazon Lex

Amazon Lex to w pełni zarządzana usługa sztucznej inteligencji w AWS, która umożliwia projektowanie, budowanie, testowanie i wdrażanie interfejsów konwersacyjnych w aplikacjach. Korzysta z zaawansowanych modeli przetwarzania języka naturalnego (NLP), które pozwalają rozumieć i interpretować ludzkie wypowiedzi w sposób zbliżony do naturalnej rozmowy.

Amazon Lex pozwala tworzyć chatboty i wirtualnych asystentów obsługujących tekst i mowę, z możliwością integracji z aplikacjami mobilnymi, webowymi i systemami call center. Obsługuje definiowanie intencji, slotów (parametrów wejściowych) oraz dialogów, które prowadzą użytkownika przez złożone konwersacje.

Usługa integruje się z innymi usługami AWS, takimi jak AWS Lambda (do przetwarzania logiki biznesowej), Amazon Connect (do budowy interaktywnych systemów IVR), Amazon Polly (do syntezowania mowy) czy Amazon CloudWatch (do monitorowania i logowania). Amazon Lex automatycznie skalując się, obsługuje wiele użytkowników równocześnie, umożliwiając firmom tworzenie inteligentnych, skalowalnych i spersonalizowanych doświadczeń konwersacyjnych.