Amazon GameLift
Amazon GameLift to zarządzana usługa AWS, która pozwala twórcom gier wieloosobowych wdrażać, obsługiwać i skalować serwery gier opartych na sesjach w chmurze. Umożliwia deweloperom łatwe uruchamianie serwerów w wielu regionach AWS, zapewniając globalny zasięg i niskie opóźnienia dla graczy.
Usługa automatycznie skaluje flotę serwerów w zależności od liczby aktywnych graczy, uruchamiając nowe instancje w okresach szczytu i zamykając je, gdy zapotrzebowanie spada, co pomaga zoptymalizować koszty. Amazon GameLift obsługuje rozbudowane mechanizmy dopasowywania graczy (matchmaking), umożliwiając łączenie ich w sesje na podstawie reguł gry lub umiejętności.
Dodatkowo Amazon GameLift oferuje monitorowanie w czasie rzeczywistym, alarmy i szczegółowe statystyki dotyczące wydajności serwerów, awarii czy użycia zasobów. Integruje się z popularnymi silnikami gier, takimi jak Unreal Engine i Unity, oraz pozwala na użycie własnego niestandardowego kodu serwera.
Deweloperzy mogą korzystać z opcji zarządzanych flot (Managed EC2) lub uruchamiać serwery w modelu bezserwerowym za pomocą GameLift Anywhere, aby obsługiwać także lokalne lub niestandardowe środowiska. Dzięki tym możliwościom Amazon GameLift upraszcza budowanie skalowalnych, niezawodnych i responsywnych środowisk dla gier online, wspierając miliony graczy na całym świecie.
Jak włączyć usługę Amazon Gamelift? Sprawdź w dedykowanym tutorialu.